Computercursus: werken met de online overheid
Aangifte doen bij de Belastingdienst. Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die je steeds meer via internet regelt. Vaak is hiervoor ook een DigiD nodig. Dit kan lastig zijn, vooral als je niet zo handig bent met een computer en met internet. In deze cursus leer je hoe je zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunnen regelen en leer je stap voor stap om steeds meer via internet zelf te regelen.
Onderwerpen zijn: Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Het aanvragen en gebruiken van DigiD. Hoe kun je iets aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. Maar ook wat kun je vinden in MijnOverheid en de Berichtenbox. En het inloggen en gebruiken van persoonlijke omgevingen van overheidsorganisaties (bijvoorbeeld Mijn toeslagen, werk.nl en MijnOverheid).
De cursusreeks, bestaande uit zes bijeenkomsten, start op maandagmiddag 9 januari 2023. Vooraf aanmelden is verplicht. Dit kan via buitenveldert@oba.nl of aan de balie van OBA Buitenveldert.