Succesvolle tweede editie Kook Voor Je Buur 10Daagse eindigt met bijna 5000 maaltijden
Met 1967 aanvragers, 883 thuiskoks en 4617 maaltijden eindigde de tweede editie van de Kook Voor Je Buur 10Daagse – van 25 september t/m 4 oktober – opnieuw als een succes. Stichting Thuisgekookt hoopt via de Kook Voor Je Buur 10Daagse het afhalen van maaltijden bij je buren normaler en voor iedereen te maken, zodat het een logische optie is op het moment dat dit nodig of wenselijk is. Stéphanie van Gerven (directeur Stichting Thuisgekookt): “Wij willen laten zien dat maaltijden aanbieden voor of afhalen bij je buren makkelijk en gezellig is. Ik hoop dat mensen hier na deze 10 dagen daardoor sneller voor kiezen. Het is onze droom dat er in de toekomst in elke straat een vers gekookte maaltijd bij een buurtgenoot af te halen is. In deze tweede 10Daagse hebben we opnieuw mooie stappen gezet op weg naar minder drempels, met als belangrijkste stap de invoering van onze nieuwe website begin september, waarop bestellen veel eenvoudiger is gemaakt en nu ook zonder het aanmaken van een account mogelijk is. We kunnen niet alle drempels omtrent afhalen bij je buren in 10 dagen wegnemen, maar ik denk dat we weer mooie stappen hebben gezet en ik kijk uit naar de volgende keer.”
Een jaarlijks terugkerende campagne
Dit is de tweede editie van de Kook Voor Je Buur 10Daagse in Nederland, die jaarlijks rondom Burendag en de Week tegen de Eenzaamheid gehouden wordt. In 2021 is de Kook Voor Je Buur 10Daagse van 24 september t/m 3 oktober. De week werd dit jaar ondersteund door 7 gemeenten en een aantal fondsen. Stéphanie van Gerven: “Ik wil de huidige partnergemeenten en fondsen bedanken voor hun steun en vertrouwen dit jaar en hoop dat zij en nog veel meer gemeenten of andere partners zich geroepen voelen om ons volgend jaar (weer) te steunen, zodat we nog meer kunnen bereiken. Daarnaast hoop ik dat we volgend jaar nog meer grote partners bereid vinden om hun achterban te activeren om iets af te halen bij of te koken voor hun buurtgenoten, zodat we een nog bredere doelgroep kunnen inspireren.”
Meer informatie: www.thuisgekookt.nl